PLOG-workshop: 222 slagord for Nord-Norge
Målet er å tiltrekke oss folk som kan flytte hit og jobbe her, i Nord-Norge. Vi håper både du som var på konferansen og du som ikke var der, kan få bruk for noen av slagordene eller bli inspirert til å lage ditt eget? Kanskje du kan bruke det til egen markedsføring der du jobber? For jobben stopper ikke her. Diskusjonen fortsetter, i jakten på nye tilflyttere, riktig kompetanse og arbeidskraft til Nord-Norge.
- Det må tas mer ansvar for å skape møteplasser.
Les hvorfor Regine og Yngvild flyttet til Nord-Norge, og høre deres innspill til næringslivet. Hva er deres tanker rundt årets tema på Plogkonferanse? Se også utdrag fra en undersøkelse gjort av Kunnskapsbanken i regi av Sparebank 1, og hvorfor banksjefen for samme bank mener det er viktig å dele ut Plog-billetter til ungdommen.
Kveldens galla
Finn-Arve Sørbøe kommer, det gjør også gullstrupen Hanne Sørvaag. Les hva tidligere PLOG-deltaker Anita S. Jacobsen sier om kveldsgallaen, og la deg friste av kveldens velsmakende meny litt lengre ned i artikkelen. Stikkord: Nam!
- Målet er å komme med 100 slogans for Nord-Norge!
Temaet på årets Plogkonferanse er “Hvordan kan vi sammen og hver for oss markedsføre Nord-Norge?” Vi skal forsøke å bli litt klokere på det når vi får besøk av Erik Modig, som har doktorgrad i effektiv kommunikasjon, fra Handelshøyskolen i Stockholm. Han skal gi oss innsikt, idéer og verktøy med på veien for hvordan vi kan jobbe med denne problemstillingen videre.
Tips til bedrifter fra bærekraftsjefen i Fjordkraft
Plogkonferansen tok en prat med bærekraftsjefen i Fjordkraft, Mette Nygård Havre. Hun svarer på hvilke tiltak de gjør, og hvordan de har klart å engasjere og motivere de ansatte til å bry seg mer om bærekraft.